Studio

Deze website toont het werk van mijzelf – Nicky Vermeer, sinds 2008 werkend onder de naam Univorm. Met meer dan 20 jaar ervaring in ontwerp, leg ik de nadruk op visuele identiteiten, editorial design en gedrukte media. Gedurende mijn loopbaan heb ik diverse ontwerpstudio’s doorlopen en ben ik gast-docent ‘Communication en Design’ geweest aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen.

Ik werk samen met opdrachtgevers van diverse omvang en uit uiteenlopende sectoren, zowel lokaal als internationaal. Mijn streven is het aangaan van langdurige zakelijke relaties en het leveren van ontwerpen die de verwachtingen overtreffen. Of het nu zelfstandig is of in samenwerking met een vertrouwd team van creatieven en leveranciers, mijn passie ligt in het vereenvoudigen en visualiseren van complexe of wetenschappelijke informatie op een manier die deze duidelijker en toegankelijker maakt.

Als je interesse hebt in een mogelijk project of meer wilt weten over mijn diensten, aarzel dan niet om contact met me op te nemen. Ik ben ervan overtuigd dat goed werk altijd begint met een goed gesprek.

Eenvoudig en krachtig
communiceren

EIGENHEID

Bij communicatie draait het niet alleen om het vertellen van je verhaal, maar ook om hoe het wordt ontvangen. In het creatieve proces spelen logica, emotie en functie daarom een centrale rol. Om een boodschap zo krachtig mogelijk over te brengen, keren we terug naar de essentie.

CREATIEF PARTNER

Ik verdiep me altijd eerst in jouw bedrijf en branche. Mijn werk begint immers altijd met het vergaren van kennis. Hierbij streef ik naar een duurzame samenwerking en een open dialoog. Door het vertrouwen dat hieruit voortkomt, bereiken we sneller en gemakkelijker de beste resultaten.

Vanuit een helder proces naar het gewenste resultaat

01

KENNISMAKING

Bij een eerste ontmoeting leren we elkaar kennen en kijken we of er die zogenoemde ‘klik’ is. Want daar ligt de basis voor een fijne samenwerking. Vormgeving is een boodschap visueel vertalen. Wederzijds begrip, vertrouwen en een open dialoog is daarom essentieel voor een goed eindresultaat.

02

DOELSTELLING

We inventariseren de exacte omvang en de aard van de opdracht. Hierbij zullen er kritische vragen gesteld worden om de doelen helder te krijgen. Vervolgens worden alle aspecten in een briefing en offerte uitgewerkt. Wanneer de offerte akkoord is zal de opdracht van start gaan.

03

ONDERZOEK

Op basis van de briefing, gaan we meer kennis verzamelen en stroomlijnen om de essentie van de ontwerpvraag kritisch te formuleren. Uitgebreid onderzoek doen naar bijvoorbeeld de branche en kijken waar de onderscheidende factor ligt. De ideeën die meeste potentie tonen worden meegenomen naar de conceptfase.

04

CONCEPT

Ideeën worden uitgewerkt en omgezet in vormen, kleuren, typografie en fotografie. We bepalen welke middelen en mogelijkheden er zijn om de boodschap zo goed mogelijk over te brengen. De concepten bekijken en bespreken we in een persoonlijk gesprek dat richting zal geven aan datgene waar we beiden enthousiast over zijn.

05

VERFIJNING

Wanneer er een definitieve keuze is gemaakt op een voorstel, wordt deze uitgewerkt en kijken we wat er eventueel nog verbeterd kan worden. Wanneer de vormgeving definitief is, worden alle aspecten nog eens nagelopen en vervolgens klaargemaakt voor productie.

06

OPLEVERING

Dit is het moment waar we samen naar toe hebben gewerkt. Jouw visuele identiteit wordt zichtbaar voor de buitenwereld, de website gaat online en het drukwerk wordt geleverd. Dit moment is voor mij net zo speciaal als voor jou.